В первое воскресенье Великого Поста совершается Чин Торжества Православия. Особенностью этого чина является возглашение вечной памяти утвердившим Православие и возглашения анафемы еретикам. Отрицающым бытие Божие и утверждающим, яко мiр сей есть самобытен и вся в нем без промысла Божия и по случаю бывает, Анафема! Анафема! Анафема! 1. Глаголющым Бога не быти дух, но плоть; или не быти Его праведна, милосерда, премудра, всеведуща, и подобная хуления произносящым, Анафема! (трижды). 2. Дерзающым глаголати, яко Сын Божий не единосущный и не равночестный Отцу, такожде и Дух Святый, и исповедающым Отца, и Сына, и Святаго Духа не единаго быти Бога, Анафема! (трижды). 3. Безумне глаголющым, яко не нужно быти ко спасение нашему и ко очищению грехов пришествие в мiр Сына Божия во плоти, Его вольное страдание, смерть и воскресение, Анафема! (трижды). 4. Не приемлющим благодати искупления Евангелием проповеданнаго, яко единственнаго нашего ко оправданию пред Богом средства, Анафема! (трижды). 5. Дерзающым глаголати, яко Пречистая Дева Мария не бысть прежде рождества, в рождестве и по рождестве Дева, Анафема! (трижды). 6. Неверующым, яко Дух Святый умудри пророков и апостолов и чрез них возвести нам истинный путь к вечному спасению, и утверди сие чудесами, и ныне в сердцах верных и истинных христиан обитает и наставляет их на всякую истину, Анафема! (трижды). 7. Отмещущым безсмертие души, кончину века, суд будущий, и воздаяние вечное за добродетели на небесех, а за грехи осуждение, Анафема! (трижды). 8. Отмещущым вся таинства святая, Церковию Христовою содержимая, Анафема! (трижды). 9. Отвергающым соборы святых Отец и их предания, Божественному Откровению согласная, и Православно-Кафолическою Церковию благочестно хранимая, Анафема! (трижды). 10. Помышляющым, яко православнии Государи возводятся на престолы не по особливому о них Божию благоволению и при помазании на царство дарования Духа Святаго к прохождению великаго сего звания на них не изливаются: и тако дерзающым противу их на бунт и измену, Анафема! (трижды). 11. Ругающым и хулящым святыя иконы, ихже Святая Церковь к воспоминанию дел Божиих и угодников Его, ради возбуждения взирающих на оныя ко благочестию, и ко оных подражанию приемлет, и глаголющым оныя быти идолы, Анафема! (трижды). 12. Теософом и прочым еретиком, дерзающым глаголати и пребезумне учити, яко Господь наш Иисус Христос не единожды на землю сниде и воплотися, но множицею воплощашеся, такожде и отрицающым, яко истинная премудрость Отчая есть Сын Его единородный и вопреки Божественному Писанию и учению святых Отец ищущым иныя премудрости, Анафема! (трижды). 13. Масоном, оккультистом, спиритом, чародеем и всем, иже не Единому Богу веруют, но бесов почитают, и не Богу смиренно жизнь свою предают, но чародейным бесов призыванием грядущее ведети тщатся, Анафема! (трижды). 14. Отступающым от Православныя веры и приемлющым иныя исповедания на соблазн братиям нашим и отпадающым в расколы, Анафема! (трижды). 15. Гонителем Христовыя Церкви, нечестивым отступником, подъявшим руки на священнослужителей Божиих, попирающым святыни, разрушающым храмы Божии, истязующым братию нашу и осквернившым Отечество наше, Анафема! (трижды). 16. Нападающым на Церковь Христову и учащым, яко Она разделися на ветви, яже разнятся своим учением и жизнию, и утверждающым Церковь не сущу видимо быти, но от ветвей, расколов и иноверий соединитися имать во едино тело; и онем, иже не различают истиннаго священства и таинств Церкви от еретических, но учат, яко крещение и евхаристия еретиков довлеют ко спасению; и онем, иже имут общение с сими еретики или пособствуютим, или защищают их новую ересь экуменизма, мняще ю братскую любовь и единение разрозненных христиан быти, Анафема! (трижды). 17. Соблазнителем и ругателем рода человеческаго и Богозданныя природы извратителем, сеющим разврат и над деторождением глумящимся, соблазняющым сестер наших детоубийство во утробах матерних творити и безвозрастных младенцев, яко бездушных извергати, еще же из их телес и крови скверную прибыль имати, Анафема! (трижды). Митрополит Пирейский Серафим